MENTAL TRÄNING
Med hjälp av mental träning får du redskap att använda din kapacitet på ett konstruktivt sätt, nå dina mål samt att må och fungera ännu bättre.

MÅL:
  • Att få kunskap om metoder för mental träning
  • Att praktisera metoderna
  • Att kunna använda metoderna i olika livssituationer som stresshantering och uppnå mål
  • Att må och fungera bättre
  • Att uppnå livskvalitet och effektivitet


KURSENS UPPLÄGGNING:
Korta föreläsningar som blandas med behovsorienterad och upplevelsebaserad inlärning. Dessutom blir det diskussioner, individuella övningar, gruppövningar, och bildövningar. Avslappningsövningar ingår vid flera tillfällen i programmet.

INNEHÅLL:
Introduktion med övningar för att ”lära känna varandra”
  • Mental träning – metoden
  • Självbild – mental träning
  • Tankens kraft
  • Automatiken
  • Positivt tänkande
  • Motivation - behov
  • Avslappning
  • Hitta inre lugn och tillit
  • Hitta lust och glädje
  • Att arbeta med inre bilder
  • Mål – målbilder
  • Tillämpning – mental träning och stress
  • Individuella önskemål


TIDSÅTGÅNG: 2 + 1 dag

KURSLEDARE:
Madeleine Koserius har arbetat med kurser i mental träning sedan 1986.
Hon är sjuksköterska, vård- och psykologilärare samt konsult i frågor som rör personlig utveckling, ledarskap, grupputveckling, stresshantering, livs- och karriärplanering mm.